Referenční projekty

Jihlavan dnes dodává komponenty do řady letounů lokálních i světových společností. Historicky se podílel na letounech vyvíjených v Československu společnostmi jako Aero Vodochody nebo Let Kunovice. Novou kapitolu společnosti a dalšího rozvoje otevírají projekty pro Airbus, jednoho ze dvou největších výrobců letounů na světě.

L410NG + L410 Turbolet

Kompletní hydraulika pro jediný český dopravní letoun
BTS
Small regional

AIRCRAFT 

This Czech passenger and transport aircraft is designed for regional transport. The first prototype took off in 1969. The aircraft is able to land on small and untended airports, and can be operated in the most extreme environments, from +50 °C to −50 °C. It is certified for IFR flights. More than 1 100 aircraft have been manufactured, with the major customer being the Soviet Aeroflot company. However, these aeroplanes have also been delivered to Asia, Africa and South America. The New Generation aircraft took off for the first time in 2015 and can fly longer distances and carry greater loads compared to the original aircraft.

Moderní hydraulické přístroje podvozku včetně příďového servořízení

  • Jediný český komerčně vyráběný civilní dopravní letoun.
  • U jeho nové generace L410NG byly zásadně zmodernizovány naše hydraulické přístroje podvozku včetně příďového servořízení a doplněny elektromechanické táhlové vzpěry pro podporu autopilota.
  • Dokončení certifikace EASA letounu proběhlo v roce 2017
  • V roce 2018 začala výroba prvních 3 sériových letounů L410NG.

Project

Jihlavan has been a development partner for most power hydraulic devices in the Technometra group since the end of the 1960s.
We recently developed 12 devices for the New Generation L410 aircraft’s undercarriage in a modern stainless-steel design, power-assisted steering of the nose undercarriage, and flight control trim EMA for flaps and ailerons. 
The entire development, including successful certification tests for the newly developed devices, was carried out at the beginning of 2017.
The final aircraft OEM Aircraft Industries (LET) resumed production of the former L410 in 2006, and has achieved yearly sales of 12–15 aircraft. Flow supply for the New Generation L410NG was

realised in 2018.